fbpx

Nabízíme exklusivní záruku 24 měsíců nejen na výrobní vady, ale i na kapacitu

Po-Čt: 7-11:30/12:30-16  Pá: 7-10

Péče o baterii

Co je dobré o bateriích vědět

  • Cena – baterie je bezesporu nejdražší samostatná komponenta elektrokola, zaslouží si proto vaši max. péči.
  • Citlivost na vnější i vnitřní vlivy – vyžaduje předepsané zacházení (správné nabíjení, skladování, provozní teplotu, žádné pády na zem).
  • Autonomní systém – baterie není jen shluk článků – jde o moderní vyvážený ekosystém elektrických komponent, nad kterým bdí inteligentní řídící jednotka (BMS), která má za úkol zajistit maximální výkon a co nejdelší živostnost.
  • Živostnost – odhadovaná průměrná životnost moderních Li-Ion nebo Li-Pol baterií je 800 až 1000 plných nabíjecích cyklů, což odpovídá cca 3 až 8 letům – proč tak široké rozpětí? Je to dáno především velkým rozdílem kvality prodávaných „originálních“ baterií (použitými články, řídícím systémem), ale také rozdílným používáním a péčí každého uživatele.
  • Klesající kapacita v čase – i ty nejlepší baterie s nejlepším servisem a péčí časem ztratí se své původní kapacity, je to nevyhnutelná vlastnost všech baterií. Jde o nejčastější důvod, kdy se uživatel začne vážně zabývat koupí nové baterie nebo repasí původní.

Videonávody

Jak prodloužit živostnost baterie

Dodržujte 6 jednoduchých zásad a baterie se vám odmění maximální životností a dlouhým dojezdem. A když jí přece jen bude docházet dech (potká to časem každou), pošlete ji k nám na repasi a bude zase jako nová.

Nevybíjejte "do mrtva"

A když se vám to přece jen podaří, tak ji ihned nabijte. Nenechávejte ji ležet prázdnou, může dojít k jejímu nevratnému poškození. Pokud často baterii vyjíždíte na 0%, zvažte pořízení další nové nebo repasované s větší kapacitou.

V sezóně dobíjejte na 100% hned po dojezdu

Když delší dobu nepojedete (týden a více), dobijte jen na 80%. Současné baterie Li-Ion nebo Li-Pol nabíjejte bez ohledu na zůstatek kapacity hned po dojezdu (často se setkáte s argumentem, že se má baterie nejdříve zcela vybít – je to nesmysl a těmto moderním bateriím to naopak škodí).

Mimo sezónu když nejezdíte, dobijte na 60%

60% nabití při nepoužívání baterie je pro její životnost nejoptimálnější (tj. 3 čárky z 5 na ukazateli). 1x měsičně zkontrolujte. Jakmile kapacita klesne na 40% (2 čárky z 5), dobijte opět na 60%. Pokud takový ukazatel nemáte, nabíjte na 100% a každé 1-2 měsíce dobijte opět na 100%.

Horko škodí, zima škodí

Nenechávejte elektrokolo zbytečně stát na přímém slunci, baterie se přehřeje a může se poškodit. Obecně platí, že teploty nad 30ºC a pod 0ºC mají negativní vliv na živostnost baterie. Ideální skladovací teplota při nepoužívání je pokojových 20º C.

V chladném počasí ji chraňte neoprénem

Držte baterii v teple pomocí neoprénových obalů, ovšem jen v chladném prostředí (pod 10ºC). Baterie se během své práce mírně zahřívá, neoprén drží teplo u ní a výsledkem je nejen větší dojezd, ale především plusové body pro delší životnost baterie.

Pozor na nárazy a pády

Baterie jsou na hrubé zacházení zvlášť citlivé, výsledkem může být snížená kapacita nebo totální zničení.